Monday, April 9, 2012

Episod Kedua……. GILA KUASA……”

Benarkah ada org Gile dalam Radio Amatur

Sebenarnya memang ada…………

Gile bercakap..

Gile Dxing…

Gile QSL Card

Gile PSK31

Gile APRS

Gile HF

Gile CW

Gile ESSB dan macam-macam gile lagi….

Memang Gile kalau kita fikirkan semua nya ini…..sape nak jadi orang gile maih ikut aku…Kalau tak nak jadi gile…duduk diam2 jaga anak bini…tengok ASTRO jangan amik hobi Radio Amatur senang cerita pi tempat lain jangan dok sibuk nanti kalau betul-betul gile…susah semua kesian anak isteri…..….

Tuan2 dan puan2 untuk buat sesuatu yang luar biasa kita kena Gile-Gile sikit…kalau tak buat gile-gile bende tak kan jadi. Orang biasa-biasa tak kan buat kerje yang gile-gile hanya orang yang luar biasa saje yang buat kerje Gile-gile anda kaji sejarah Thomas Alva Edison dia buat kerje gile –gile melakukan eksperimen elektrik sebanyak 10,000 kali dan semua nya gagal, namun tetap dilanjutkan sampai berhasil. Kena ada orang yang gile-gile macam ni …. Hasil nya sekarang kita dapat menikmati apa yang di hasilkan nya…..

Hinaan atau celaan tidak akan mempengaruhi orang-orang yang Berjaya, malah ia adalah cambuk baginya menuju kemuliaan dan kejayaan, sebagaimana kata Abu Tamman, apabila Allah ingin menyebar kemuliaan, Allah membukanya melalui lisan para pendengki.

Kritikan orang yang zalim adalah kekuatan buat orang yang Berjaya, ibarat nasihat percuma dan terhormat.

Orang yang Berjaya adalah orang yang hidup tidak hanya dalam sebuah cerita, bukan orang yang hidup tampa nilai dan bukan yang hanya hidup menjadi pelengkap orang lain.

Orang yang kehilangan semangat akan menghabiskan umurnya dalam kebingungan, kekalahan dan tidak ada kesedaran.

Makanan yang paling lazat adalah makan pada saat lapar. Air yang paling nikmat adalah air yang diminum pada saat haus. Tidur yang paling nyenyak adalah pada saat letih. Dan kejayaan yang paling indah adalah yang di capai melalui pengorbanan……….

2 comments:

  1. bang aziz .. saya mungkin kategori gila dx dan gile qsl card .. tatau bila nak stop huhu

    ReplyDelete
  2. Sy dulu gitu juga tapi dah lama retired.....

    ReplyDelete